Twan Jonkers: 06 40 56 73 88 info@venlogezond.nl

Kleine veranderingen in uw eetgewoonten kunnen grote resultaten opleveren

Voor het nieuwe jaar kunnen een paar kleine veranderingen in uw eetgewoonten grote resultaten opleveren.

Herinner je je de resoluties die je vorig jaar hebt gemaakt? Als je bent zoals de meeste mensen, heb je waarschijnlijk gezworen om beter te eten, meer lichaamsbeweging te krijgen – en misschien vaker te flossen. Dus, terugkijkend, hoe is het gegaan? Heb je alles bereikt wat je van plan was te doen? Of, ben je het jaar sterk begonnen en ben je teruggevallen op je oude patronen?

Je bent niet alleen. Met bijna 80% van de resoluties die in februari faalden , is het niet verrassend dat u dit jaar opnieuw dezelfde oplossingen neemt.

Dit zal je misschien verbazen, maar ik denk dat dat goed is – en dit is waarom.  Als je in januari besluit om vorm te geven, dan zeg je dat het beter is om goed voor jezelf te zorgen. Als het niet belangrijk was, zou je niet blijven werken. En alleen al omdat je elk jaar dezelfde beloftes doet, betekent dit niet noodzakelijk dat je in 2018 niets hebt bereikt.

Hier zijn enkele ideeën om u te helpen nadenken over uw prestaties en om u te inspireren om de voornemens van dit jaar te versnellen:

Elke verbetering is goed

Misschien heb je niet zoveel geoefend als je gepland had, of at je net zo zorgvuldig als je had bedoeld. Maar als je het nog steeds beter doet dan je een jaar eerder was, misschien is het omdat je erin geslaagd bent om een ​​paar slechte gewoonten weg te nemen. En dat is geweldig – omdat de kleine veranderingen in de manier waarop u elke dag dingen doet, echt kunnen kloppen. En u kunt het hele jaar door blijven bouwen op deze kleine successen.

Do not Do Too Much At Once

Het is geweldig om ambitieus te zijn, maar als je probeert om te veel wijzigingen tegelijk aan te pakken, kun je jezelf voorbereiden op een nederlaag. Het nemen van goede voornemens is het makkelijke deel – ze laten doorgaan is moeilijk, omdat je de dingen anders moet doen. Het kost tijd om een ​​slechte gewoonte ongedaan te maken. Daarom is herhaling zo belangrijk. Maar het is een stuk eenvoudiger om een ​​kleine, relatief eenvoudige taak te herhalen dan een die positief Hercules lijkt.

Identificeer de obstakels

Om je doelen te bereiken, moet je uitzoeken wat je vooruitgang in de weg staat.

Ontdek waarom u niet doet wat u van plan bent te doen en hoe u het gemakkelijker kunt maken. Je kunt gemakkelijk zeggen dat je meer fruit en groenten gaat eten, maar het is moeilijk om te doen als je ze niet in huis hebt. Maar dat is niet voldoende.

Als je ze eenmaal in huis hebt, moet je het makkelijker voor jezelf maken om ze op te eten. Dus misschien zorg je ervoor dat je een voorraadje fruit in de vriezer bewaart om toe te voegen aan eiwitshakes. Probeer een schaal fruit op het aanrecht te bewaren om u eraan te herinneren dat fruit een goede snack is. Of houd wat vers gesneden groenten bij de hand in de koelkast, waar je ze elke keer ziet als je de deur opent en op zoek bent naar iets om op te kauwen.

Maar bovenal: stel realistische doelen aan de wijzigingen die u van plan bent te maken en maak ze specifiek – niet “Ik ga mijn lunch vaker naar het werk brengen”, maar “Ik ga mijn lunch twee keer per week naar het werk brengen. . “Op die manier is het aan het einde van de week eenvoudig om te bepalen of je je doel hebt bereikt of niet.

Kleine veranderingen toevoegen

En alleen al omdat de veranderingen klein zijn, wil nog niet zeggen dat ze niet kloppen. Als die twee keer per week zelfgemaakte lunch 300 calorieën minder heeft dan je gebruikelijke lunch in een restaurant, dan is dat een besparing van meer dan 31.000 calorieën per jaar, wat zich zou kunnen vertalen in een verlies van 9 pond. Als je elke avond na het eten een stuk fruit pakt in plaats van een schaal ijs, gooi dan tegen januari nog eens 10 pond af … van die ene kleine verandering.

In de komende paar weken zal ik schrijven over hoe de kleine veranderingen die je aanbrengt kunnen kloppen – veranderingen in de manier waarop je winkelt, je eten klaarmaakt en serveert, en veranderingen in de manier waarop je menu’s en restaurantdiners benadert. Ik zal je mijn beste tips geven voor het aanbrengen van veranderingen die lang meegaan. Dit zijn kleine winsten die je helpen dit jaar en in de toekomst een gezonder en gelukkiger leven te leiden

Beautiful women working out in gym together

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.